понедельник, 21 апреля 2025 г.

Kolleegidelt kolleegidele: keeleõpe läbi liikumise ja mängu"

21 aprillil toimus Jõhvi Kesklinna Koolis eriline päev – koolimaja täitus mitte laste häälega, vaid õpetajate inspiratsiooniga. Samal ajal kui 8.–9. klasside õpilased sooritasid eesti keele eksamit ja ülejäänud õppisid kodus iseseisvalt, said õpetajad ise õppijateks. Sel päeval viidi koolis läbi õpetajate koolitus, mida viisid läbi nende enda kolleegid – kogenud spetsialistid eri valdkondadest.

"Õppimiskeel läbi liikumise"

Päeva esimene osa kandis pealkirja "Õppimiskeel läbi liikumise" ja toimus kell 10:00–11:30 ruumis 316. Koolituse viis läbi Inna Gorbunova, kes jagas meetodeid, kuidas kasutada keeleõppes liikumist ja kehalisust. Läbi praktiliste tegevuste, mängude ja aktiivse osalemise said õpetajad aimu, kuidas muuta tunnid elavamaks ja kaasahaaravamaks.



Teine osa samal teemal toimus kell 12:00–13:30 aulas. Koolitajateks olid Atonina Lattu ja Anastassia Kozulina, kes näitasid, kuidas liikumine saab olla võimas tööriist sõnavara, grammatika ja suhtlusoskuste kinnistamisel. Osalejad said ka ise aktiivselt kaasa lüüa ning kogeda meetodite tõhusust.

Presentatsioon



"Õppimiskeel läbi mängu"

Samaaegselt toimusid ruumis 102 kaks koolitusbloki pealkirjaga "Õppimiskeel läbi mängu" – kell 10:00–11:30 ja 12:00–13:30. Koolitusi viisid läbi Haridus- ja vabaajakeskuse esindajad – Nataliya Lobosok ja Margit Pinna-Valge. Osalejad tutvusid mitmekesiste mänguliste võtetega, mida saab kasutada nii keeleõppes kui ka teistes ainetundides. Esitleti nii lauamänge kui ka digitaalseid mänge, samuti grupi- ja paaristöö näiteid ning mõtteid, mis arendavad kriitilist mõtlemist ja meeskonnatööd.






Kolleegilt kolleegile – inspiratsioon ja koostöö

Selline koolitusformaat, kus õpetajad jagavad oma kogemusi üksteisega, osutus väga soojaks ja väärtuslikuks. See võimaldas mitte ainult uusi teadmisi saada, vaid ka tugevdada meeskonnavaimu, näha kolleege uues valguses ning ammutada inspiratsiooni uuteks pedagoogilisteks katsetusteks.

Jõhvi Kesklinna Kool toetab jätkuvalt koostöö- ja ühise õppimise kultuuri, sest õpetajate areng on võtmetähtsusega inspireeriva õpikogemuse loomiseks õpilastele.

FOTO


21 апреля в Йыхвиской Кесклиннаской школе прошёл необычный день – школа наполнилась не детскими голосами, а педагогическим вдохновением. Пока ученики 8–9 классов сдавали экзамен по эстонскому языку, а остальные учащиеся занимались самообучением дома, учителя сами стали учениками. В этот день в школе состоялось обучение для педагогов, которое провели их же коллеги – опытные специалисты из разных областей.

"Язык изучения через движение"

Первым пунктом в программе стало занятие "Язык изучения через движение", которое прошло в кабинете 316 с 10:00 до 11:30. Обучение провела Инна Горбунова, поделившись методиками, как задействовать тело и движение в процессе изучения языка. Через практику, игры и активное участие педагоги узнали, как можно сделать уроки более живыми и вовлекающими.

Второе занятие на эту же тему прошло с 12:00 до 13:30 в зале. Его провели Антонина Латту и Анастасия  Козулина, продемонстрировав, как двигательная активность может стать мощным инструментом для закрепления лексики, грамматики и развития коммуникативных навыков. Участники имели возможность не только услышать теоретическую часть, но и сами включились в движения, почувствовав на себе эффективность методов.

"Язык изучения через игру"

Параллельно в кабинете 102 проходили два блока обучения под названием "Язык изучения через игру" – с 10:00 до 11:30 и с 12:00 до 13:30. Эти занятия провели представители Центра образования и досуга – Наталья Лобосок и Маргит Пинна-Валге. Участники познакомились с разнообразием игровых приёмов, которые можно использовать как на уроках языка, так и в других учебных предметах. Были представлены как настольные, так и цифровые игры, примеры групповой и парной работы, а также приёмы, которые способствуют развитию критического мышления и командного духа.

Обучение от коллег – это вдохновение

Такой формат обучения, когда педагоги делятся опытом друг с другом, оказался особенно тёплым и полезным. Он позволил не только узнать что-то новое, но и укрепить командный дух, увидеть знакомых коллег с новой профессиональной стороны и вдохновиться на новые педагогические эксперименты.

Йыхвиская Кесклиннаская школа продолжает поддерживать культуру сотрудничества и взаимного обучения, ведь развитие педагогов — это ключ к вдохновляющему обучению учеников.