2.mail
toimus Jõhvi Kesklinna Koolis praktiline koolituspäev õpetajatele teemal „Õpetajate
praktiline töötuba TI alustest ja rakendamisest õppetöös“. Töötuba oli
suunatud üldhariduskoolide ja kutsekoolide õpetajatele ning selle eesmärk oli
suurendada õpetajate teadlikkust tehisintellekti (TI) olemusest, selle
võimalustest ning piirangutest haridusmaastikul.
Vaatlev partner: Haridus- ja Teadusministeerium, kes jälgis koolituse läbiviimist ja toetas selle sisulist kvaliteeti.
Koolituse viis läbi Jelena Reisi, Kohtla-Järve Slaavi Põhikooli õpetaja ja koolitaja, kelle juhendamisel said osalejad põhjaliku ülevaate TI mõistetest ja praktilisest rakendamisest koolitöös. Töötuba koosnes mitmest moodulist, millest kaks olid kohustuslikud ning ülejäänud valikulised, vastavalt osaleva kooli huvidele ja vajadustele.
Kohustuslikud moodulid:
-
„Mis on tehisintellekt ja kuidas see töötab?“ – Selles moodulis käsitleti TI põhialuseid, ajalugu ja seadusandlust, pakkudes osalejatele tugevat vundamenti teema mõistmiseks.
-
„Erinevad juturobotid, nende tööpõhimõte ja kasutamine“ – Osalejad said ülevaate erinevatest generatiivsetest juturobotitest, nende kasutusvõimalustest ning riskidest õppetöös.
Valikmoodulid:
-
„Kuidas õpilastega tehisintellekti kasutada?“ – Arutleti TI mõju üle õppimisele ning arendati oskust valida õpilaste vajadustest lähtuvaid TI tööriistu.
-
„Haridusele suunatud TI keskkonnad“ – Tutvuti õpetajatele mõeldud tööriistadega ning nende praktilise kasutamisega õppetöös.
-
„Multimeedia tööriistad ja tehisintellekt“ – Uuriti TI võimalusi piltide, videote ja helide loomisel ning nende lõimimisel õppeprotsessi.
Koolituse õpiväljundid:
Koolituse tulemusel suutsid õpetajad:
-
määratleda TI-ga seotud põhimõisted nagu tehisintellekt, keelemudel, juturobot, genereerimine ja ennustamine;
-
analüüsida ning võrrelda TI regulatsioone, mõistes nende mõju hariduses rakendamisele;
-
tuua näiteid TI kasutamise eelistest ja takistustest õppetöös;
-
valida oma õpilastele sobivaima TI tööriista ning põhjendada oma valikut;
-
kirjeldada erinevaid TI kasutusviise õppetöös;
-
katsetada vähemalt üht TI keskkonda ning reflekteerida selle kasutamise kogemust.
Koolituse teemad:
-
Tehisintellekti mõisted ja keelemudelite treenimine
-
Alaealised ja TI kasutamine
-
Generatiivsed juturobotid ja nende ohud
-
Viibade kirjutamise oskused
-
TI mõju õppimisele ja mõtlemisele
-
Õpetajale sobivad TI töövahendid
-
Multimeedia loomine TI abil
Koolituspäev oli sisukas, praktiline ja inspireeriv. Õpetajad lahkusid teadmiste ja oskustega, mis aitavad neil tehisintellekti teadlikult ja sihipäraselt õppetöös rakendada. Tänu sellistele koolitustele astub Eesti haridus üha enesekindlamalt digiajastu suunas.